mandag 13. september 2010

En glad opplevelse / A happy experience

Idag skulle jeg til byen egentlig bare for å hente noen togbilletter. Men jernbanen er jo rett i nærheten av en av mine favorittbutikker i byen, Quiltehuset, og jeg måtte selvfølgelig en tur innom... Og gjett, der hadde de salg, 50 % på mange stoff, og jeg lot meg selvfølgelig friste :o) Mange lekre stoff ble med meg hjem.
I was going downtown today to pick up some traintickets. One of my favourite shops i town, Quiltehuset, are close to the station, and of course I had to go.... And guess what, they had a big sale, 50% off, and I couldnt resist :o) I brought home a lot of gorgeous fabrics.

Når jeg stod og betalte kom det en ung, hyggelig dame bort til meg og spurte om jeg drev med quilting. Da jeg sa ja, åpnet hun sekken sin og tok frem mange jelly rolls og blader. Hun var fra Seattle på ferie i Norge, og hadde med seg dette for å gi bort! Det er jo helt utrolig, for en generøsitet. Jeg valgte meg et blad og en rull med flotte batikkstoff. Dette var definitivt dagens glade opplevelse :o)
When I was paying, a young very nice lady came over and asked me if I was quilting. When I confirmed, she opened her bag and showed me a lot of different jelly rolls and magazines. She was from Seattle, on vacation in Norway, and brought this to give away! Can you believe, so generous. I chose a magazine and roll of lovely batics. Definately the happy experience of the day :o)

Jeg har laget enda en veske, som jeg skal gi bort. Har fått helt dilla på å sy vesker.
I have made another bag, I really love making them!

Jeg begynte å sy en ny veske av noen av stoffene jeg har kjøpt idag. Klar til quilting imorgen. Veldig dårlig lys på bildet, men det kommer nytt bilde av vesken når den er ferdig.
I have started a new bag using some of the fabrics I bought today, ready for quilting tomorrow. I know its a bad picture, but I will show you another when the bag is finished.

Jeg har kuttet ferdig stoffene til teppet jeg skal lage. Var veldig spent på hvordan en blokk ville se ut, så jeg måtte prøve å sy en, synes den ble veldig fin. Det blir mange ulike stoffkombinasjoner på blokkene.
I finished cutting the fabrics for the quilt Im making. I was very anxious to see how a block would turn out, so I had to make one, and I liked it. The blocks will have different combinations of fabrics.






6 kommentarer:

By Hoki Quilts sa...

Lovely fabrics and what a nice gesture to be given a jelly roll. Just goes to show what nice people quilters are.
hugs
Miche'le

Elisabeth sa...

Otroligt fina tyger du fick köpt dig, och vilken upplevelse att möta på en generös dam som delar ut tyger på det viset, fantastiskt!! Härlig väska också:-)
Hur hinner du med alt?

Elisabeth

bodilshobby.blogg.no sa...

Så flotte stoffer - mye morsommere enn togbilletter :-). Denice var her i Trondheim i forrige uke og stakk innom på Quiltegården da vi hadde kurs der.Der delte hun også ut batikkstoffer til de som ville ha. Og hun kunne bidra med å hjelpe en dame som hadde problemer med symaskinen sin. Kjempekoselig!

SOLSAUM sa...

For ei god oppleving!! Det er kjekt med folk som vil dele;o) Og for nokre skattar du har funne/fått.
Eg er sikker på at teppet ditt blir fantastiskt. Nydelege stoff og eit flott mønster!

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Så hyggelig! Fine stoffer du har kjøpt. Må en tur innom der jeg også snart :)

Anne N. sa...

Herremindag, så heldig du var som traff på den amerikanske damen :o)
Helt fantastisk!
Nydelige stoffer!
Klem, Anne:)