tirsdag 30. mars 2010

Jelly Roll Quilt Along og flere quilt alongs../ Jelly Roll Quilt along and more quilt alongs...

Igår ble mønsteret til den 3 blokken i Jelly Roll Quilt Along lagt ut, og idag har jeg sydd den.


Jeg så etter jeg hadde begynt å sy at det kom 2 røde mot hverandre. Men det er såpass stor forskjell på dem at jeg tror ikke det gjør noe, synes den ble fin jeg :o) Her er de 3 blokkene sammen


Tror dette blir en artig quilt når den blir ferdig. Ingen blokker blir like, for det er ny designer for hver blokk.
Yesterday we got the pattern for the 3rd block in the Jelly Roll Quilt along, I sewed it today. When I had started the sewing I realised that 2 reds would be up against eachother. But they are so different that I dont think it matters. I think this will make a fun quilt when finished, with all the different blocks from different designers!

Mens jeg surfet litt for noen dager siden, kom jeg over en annen quilt along som jeg har lyst å være med på, den heter Pinwheel Party


Her har jeg tenkt å bruke endel gamle Kaffe Fassett-stoffer jeg har hatt liggende i mange år, sammen med brunt.
While I was surfing a few days ago, I came across another quilt along that I wanted to join, its called the Pinwheel Party. I will be using some Kaffe Fassett fabrics that have been lying around for a couple of years, and for the background I will use brown.


Det blir et litt annet uttrykk enn originalen, men jeg tror det kommer til å fungere greit. På denne quilt along'en (er det forresten et norsk ord for dette???) er de allerede kommet til blokk 5, det blir lagt ut nye blokker hver uke. Og så var det jo Dresden Plate- quilten jeg hadde lyst å prøve meg på, og string-quilt og....... Uff, det er så mye jeg har lyst å prøve, må bare se om jeg klarer å la vær å begynne på alt på en gang!

It will look a bit different than the original, but I think it will work. They have already made 5 blocks on this, a new one every week. But they are rather simple, so it will be ok. And then there were the Dresden Plate - quilt that I wanted to make, and the string-quilt and...... Way too much I want to do, I just have to make sure I dont start them all at once!






1 kommentar:

Berit sa...

Hei!
Tittet bare innom bloggen din. Her var det mye fint og spennende.
Berit