fredag 26. februar 2010

Fabel-teppe / Fabel-blanket

Som jeg tenkte, så klarte jeg ikke å vente med å strikke første lappen til Fabel-teppet (garnet er Fabel fra Garnstudio). Og det ble som ventet - veldig fint.
Gleder meg til å strikke resten. Det var litt kronglete i begynnelsen når det var få masker, men etterhvert fikk jeg det inn på en liten rundpinne og da gikk det fort og greit. Jeg tenkte at på neste strikker jeg bare frem og tilbake helt til jeg har nok masker til rundpinnen.
As I expected I could not wait to knit the first block of my Fabel-blanket (the yarn is called Fabel). And as I also expected it was very nice. It was a bit troublesome in the beginning, with so few stitches, but as it got bigger I could use a circular needle and it was easy-peasy. Looking forward to do the rest of them:o)

Hadde planer om å gjøre ferdig februar måned på Star Crazy- BOM'en før vinterferien, men så kom omgangssyken på besøk til oss, og det var litt andre ting som kom i fokus..... Men idag har jeg ihvertfall fått kuttet stoffene, slik at de er klar til å sy når vi kommer hjem igjen.
I was planning to finish the blocks for February on my Star Crazy- BOM before the winter holidays, but then we got sick, and suddenly there were other things in focus.... But today I have at least done the cutting, so it is ready for me to start sewing when we get home again.

Siden siste innlegg er det kommet enda mer snø, det tar visst aldri slutt. Nå er nesten ikke gjerdet i hagen synlig lenger. Cora hoppet glad og fornøyd ut i snøen idag, men når hun skjønte hvor dyp den var kom hun seg kjapt opp på haugen som har rast fra taket, for der faller hun ikke igjennom. På vei bort hadde hun snø til over snuten:o) Hun ser ut som 'kongen (dronningen) på haugen', men hun var ikke så høy i hatten. Hun nektet å komme tilbake, så det endte med at jeg måtte måke vei for henne på plenen :o)
After my last post, we have had even more snow, so now our fence in the garden is hardly visible. Today Cora jump happily into the snow, but it reached her to her back, so I could only see her head. She was happy when she reached the snowpile with snow coming from the roof, its firm and she doesnt fall through. She completely denied to come back, so I had to shovel to get her to come back to me :o)

Ha en fin helg / Have a wonderful weekend

2 kommentarer:

karinanna sa...

Spennende prosjekter du har på gang - spennende å se når det blir ferdig.
Fortsatt god helg.

Anne N. sa...

Å, dette er en kjempejobb!
Gleder meg til å se teppet underveis:-)
God helg!!
Anne:)