søndag 30. januar 2011

Søndagsaktiviteter / Activities on a Sunday

Etter et par timers cache-tur med hunden og kjæresten min på en ganske fin søndag, (til dere som ikke vet hva caching er og har lyst å vite mer, se www.geocaching.com), var det endelig tid for å sy mug rug'ene til swap'en. Jeg har kjøpt fine blå og hvite stoff, som hun ønsket seg. Jeg har igrunnen aldri sydd så mye i disse fargene før, men det blir veldig fint. Særlig likte jeg den lyse varianten.


Men den mørke ble også fin. Håper hun som får dem blir fornøyd :o)


After a couple of hours walk looking for caches with my dearest and our dog (if you dont know about caching, you can learn more at www.geocaching.com), it was finally time for some mug rug sewing for the swap. Some days ago I bought blue and white fabric, which was what my partner wanted. I have never used these colours very much, but I think they are very nice. I particularly like the light blue version, but also the darker. Hope my partner likes them :o)

Det har også blitt tid til å bake knekkebrød. Har fått oppskrift av min søster med grovt rugmel, linfrø,sesamfrø, solsikkekjerner, havre-og hvetekli - masse godt! Og de er knallgode, må bake flere ganger i uken.


I have also made crackers today. I got the recipe from my sister and they are full of all sorts of seeds and grains. They are soooooo good, and I have to make them several times a week.

Siste rest av halsen, som hører til luen i forrige post, fikk jeg også ferdig. Modellen min har fri idag, så jeg måtte nøye meg med et vanlig, kjedelig bilde..... :o)


The last of the cowl, belonging to the cap from last post, was also done today. My model has the day off, so I had to go for an ordinary, boring picture.... :o)

Ha en flott ukestart! / Wishing you a great start of the week! 



3 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Så flink du har vært!! De mug ruggene er kjempesøte!! De kan det være at jeg prøver å kopiere!! Håper det er greit. Kjempefint med de halve hjertene!!Fin hals også!! Mug- rugger er en fin størrelse å sy!! Takk for hyggelige kommentarer!! Det er veldig hyggelig!! Ha en fin uke!! AnneK:-)

Kjerstis løse tråder sa...

Kjempestilige, herlig med de halve hjertene og lys mot mørk og omvendt.

SOLSAUM sa...

Så flotte krusematter;o) Eg er sikker på at ho kjem til å like dei.

Halsen ser god og varm ut, det kjem vel med i dag....

Ha ei god veke!

Solklem