onsdag 12. januar 2011

Ferdig :o) / Finished :o)

Det er helt utrolig, men jeg er faktisk ferdig med Star Crazy quilten! Har jobbet med den de siste dagene, bordene tok lengre tid enn jeg trodde. Trekant-bordene spesielt..... Det har vært en spennende BOM å være med på, men jeg må jo innrømme at det noen ganger har buttet litt imot. Da har det vært helt supert å ha alle med-quilterne i gruppen/bloggen 'Star Crazy Log', de har vært en motivasjon og har gitt det lille puffet bak som var nødvendig noen ganger :o) Teppet måler ca 2,15 x 2,15, så det er ganske stort. Da er det greit å ha to søte jenter som hjelper med fotoshoot!
I almost dont believe it, but I have finished the Star Crazy quilt! I have been working with the borders for tha last few days, but it took a bit longer than I thought. Especially the HST-borders..... It has been an fun BOM to make, but I have to admit that sometimes I had some trouble with my motivation. So I have to thank all of my co-quilters in the group/blog 'Star Crazy Log', they have really given me the kick in the a... that I needed, and I kind of thought that I wouldn't disappoint them by dropping out - as if they would care :o) The quilt is rather big ( a least for me it is...), approx 85 inches square. So I appreciated the help from my two sweet girls at the photoshoot!

Dette er den største quilten jeg har laget og har jobbet med den et år nå. Jeg er superfornøyd og stolt. og synes at den fortjener å bli quiltet av en som er flinkere enn meg.... 

Er det noen av dere som har et forslag til/erfaring med en her i Norge som jeg kan sende det til? Blir veldig glad for innspill :o)


This is definitely the largest quilt I have made, and I have been working with it for a year now. And Im very satisfied and proud with the result. I think it deserves to be quiltet by someone who has way more experience than me.... I have a pretty good idea of a couple in the US I could have used, but are a bit more uncertain about someone in Norway (isn't that odd????). So I need some help from my norwegian readers!

Ha en flott ettermiddag! Jeg skal legge quilten utover sengen og bare sitte og se på den :o)
Wishing you a wonderful day! I will place the quilt on my bed and admire it all evening :o)



12 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Gratulerer med ferdig og fantastisk flott topp. Fargene er aldeles nydelige - Me like!
Og veldig morro å høre(se) at du er så fornøyd og stolt selv.
Tusen takk for at du deler denne flotte quilten med oss!
Ha fortsatt fin uke.

Quiltefia sa...

Hei!! Så flott den blir!! Utrolig bra jobba!! Den er en som heter Merethe!! som er flink. Jeg skal prøve å finne det ut. AnneK:-)

Svalen sa...

Praktarbeid! Nydelige farger og supert mønster, dette tappet kan du virkelig være stolt av:)

Ser det er så mange som syr flotte BOM og/eller Kit, hvor finner dere de?
Vennlig hilsen
Svalen.

Laila sa...

Så utruleg flott!! Du har all grunn til å vere både glad og stolt :) Når det gjeld proff quiltehjelp kan du trygt overlate det til Merete (sy.no) Ho har quilta fleire av mine større arbeid, og har gjort ein fabelaktig jobb.

Elisabeth sa...

Hej Merete.

Grattis ! Jag ska börja med november blocken nu. Lycka till med quiltningen (vem det nu är som gör det :-)

Elisabeth

Bodil sa...

Nydelig arbeid. Den kan du være veldig stolt av. Jeg anbefaler også Merete for quiliting. Har sett mye av det hun har quiltet og det er nydelig arbeid (http://meretesquiltestue.blogspot.com/)

Mayen sa...

Bøyer meg i støvet! For et flott teppe:-) Du får være helten min hele denne måneden, minst! Klem

Quiltefia sa...

Hei igjen!! Jeg ser at flere har kommet med forslaget som jeg tenkte. Meretes quiltestue.blogspot.com Det jeg har hørt er at hun er rask og flink!! Det ble virkelig flott!! AnneK:-)

Sissel`s syglede sa...

WOW, det var kjempeflott, så flink du er.

Janes hobbykrok sa...

Oi oi, for en jobb! Ble kjempefint da. Er innom for å kikke og følge med litt. Ha en fin uke.

Anne Ida sa...

Superflott ble det! Gratulerer så mye!

Ser det er en hel del her som har tipset deg om Merete Ellingsen (sy.no) - hun er kjempeflink. Jobber mye med myke former (fjær, sirkler osv). Hun jobber (har jobbet?) sammen med Anne Rønningen (http://annesquiltekammer.blogspot.com/) - Anne er også en utrolig dyktig long arm quilter! Hun har et noe strammere uttrykk på sitt quiltearbeid enn Merete. Jeg vil anbefale deg å se på bilder av ting de har gjort, og hva andre har gjort, og finne ut hva du er ute etter før du bestemmer deg for hvem som får æren av å quilte teppet ditt.

marihøna sa...

Flott teppe!!! Jeg kan også anbefale Merete. Har ikke sendt noe til henne selv, men har sett flotte resultater derfra. Rask og flink.

Hilsen Marihøna