mandag 9. november 2009

Strikking og toving

På lørdag skulle min søster og jeg til Hillesvågen Ullvarefabrikk (www.hifa.no), en gammel og ærverdig fabrikk grunnlagt i 1898, som lager bl.a kardet ull og masse forskjellig garn i mange nydelige farger. Vi skulle kjøpe ull for å tove - det er jo snart tid for å begynne å tenke på presanger til jul :o) men det er lett å ende opp med andre ting enn planlagt.... I stedet for kardet ull (vi har jo endel igjen fra ifjor egentlig..) ble det kjøpt inn garn. Som riktignok også skal toves, her er resultatet. Garnet oppi skal brukes til en til kurv, litt smalere og høyere.


Kjøpte også et par fine tøfler til en skjønn liten gutt som vi skal besøke i helgen. Og tror dere ikke at jeg hadde bommet på størrelsen, slik at jeg må bytte dem i løpet av uken?? Søren og, da MÅ jeg jo bare ut dit igjen :o)) En liten mulighet for at jeg kanskje kjøper ull da.....

Ha en fin høstkveld!

3 kommentarer:

Debbie J sa...

I enjoyed looking at all the pictures on your posts. The zipper bags are great. I also love the fabrics and other crafts.

QuilteMållika sa...

Hei! Så fin kurv!!! Beklager at jeg er så sein å svare deg, men mitt tovede vin-nett er fra "toving" fra SandnesGarn. Strikket i Fritidsgarn.

Quiltefia sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar!! Så heldig du er som har mulighet til å dra rett til fabrikken!! De har mye fine farger..... Hilsen AnneK:-)