søndag 27. desember 2009

En deilig avslappende juledag!

Håper dere har hatt noen fine juledager! Vi har feiret julen i Trondheim, hatt noen koselige dager der med familien. Med MASSE deilig mat, godt selskap og fint vær. Det var litt spenning rundt middagen på julaften, jentene har ikke spist svineribbe før. Vi har alltid hatt pinnekjøtt, men det falt i smak, særlig surkålen! Og når de fikk løfter om pinnekjøtt på nyttårsaften var alt iorden:o)


På veggen hos svigermor henger den første quilten jeg gav bort. Det er mange år siden! Den er laget på en gammel, dårlig symaskin jeg hadde. Jeg kan fremdeles kjenne irritasjonen og frustrasjonen... Selvom det er en liten quilt, brukte jeg laaaang tid på den. Er veldig glad for at hun som fikk den satte ordentlig pris på den :o)




Hun har også hengende en konglekrans jeg laget til henne for mange år siden. Det var et år jeg laget uante mendger av disse og gav bort. Brukte kongler og forskjellige nøtter, bånd og nisser - og limpistol. Fingrene mine var ganske forbrent etterhvert, har fremdeles arr etter disse kransene - går inn for arbeidet med liv og lyst :o)





Kom hjem igår kveld, så etter mange dager med mye mat og besøk skal vi ikke gjøre så veldig mye idag, annet enn å kose oss hjemme med alle de fine gavene vi fikk - og litt strikketøy. Jeg fikk forresten en kjempefin bok om selbuvotter, litt historie og masse fine gamle mønster. Nå klør jeg i fingrene etter å strikke votter, men først må jeg kjøpe garn....



Ha det godt så lenge, og kos dere med fridager :o)

2 kommentarer:

Marit sa...

Ønsker deg et godt, og kreativt nyttår!

; )

Grethe sa...

Kjære følger.
Jeg synes det er veldig hyggelig at du vil følge bloggen min. Jeg takker for et hyggelig bloggår og ønkser deg et riktig Godt Nytt År.
Ønkser deg også en hyggelig nyttårskveld.
Gleder meg til neste BLOGG år.

Klem fra Grethe